Pružanjem kvalitetne psihološke i psihosocijalne potpore pacijentima na liječenju u bolnicima
medicinski timovi imaju priliku poticati pacijentovu volju i borbu za životom, dobro mentalno
zdravlje te utjecati na poboljšavanje kvalitete života.
Spomenuta kvalitetna podrška prvenstveno obuhvaća brigu usmjerenu na pacijenta, a očituje se
kroz komunikaciju medicinskog tima s pacijentom, ugodniji boravak u bolnici, stavove i
ponašanja medicinskog tima te pružanje podrške cijeloj obitelji.
Kvalitetna komunikacija između medicinskih sestara i pacijenata od iznimne je važnosti.
Prvenstveno, komunikacija omogućuje medicinskim sestrama da bolje razumiju pacijenta,
njegove simptome, brige i očekivanja. Postavljanjem pravilnih pitanja, aktivnim i pažljivim
slušanjem te iskazivanjem empatije prema pacijentu omogućuju se stvaranje povjerenja i
otvorenost u komunikaciji.
Nadalje, komunikacija medicinskog osoblja omogućava i pažljivo prikupljanje informacija o
pacijentovim simptomima i povijesti bolesti te prepoznavanje situacija i simptoma kojima je
potrebna brza reakcija i hitna intervencija.
Medicinske sestre igraju važnu ulogu i u educiranju pacijenata o njihovom zdravstvenom stanju,
terapiji i samobrizi. Kvalitetna komunikacija omogućuje sestrama da jasno prenesu informacije,
odgovore na pitanja pacijenata te osiguraju razumijevanje postupaka i preporuka.
Pacijenti često doživljavaju anksioznost i strah u vezi s medicinskim postupcima,
hospitalizacijom ili dijagnozom. Stvaranjem odnosa povjerenja kroz komunikaciju pacijenta s
medicinskom sestrom može se pružiti emocionalna podrška, smiriti pacijenta i smanjiti negativne
emocije vezane uz medicinske intervencije.
U hematološkoj dnevnoj bolnici u KBC-u Osijek, komunikacija između pacijenata i medicinskih
sestara temelji se na visokoj razini empatičnosti, pružanju podrške i razumijevanju pacijenata
tijekom njihovog liječenja. Ova posvećenost i brižnost medicinskih sestara prema pacijentima
rezultira iznimno zahvalnim pacijentima, stvarajući pozitivno okruženje i atmosferu podrške.
Upravo je zbog stvaranja osjećaja zajedništva i želje za još kvalitetnijim pružanjem psihološke i
psihosocijalne podrške, medicinsko osoblje u hematološkoj dnevnoj bolnici u KBC-u Osijek na
vidljivo mjesto postavilo plakat i potaknulo sve pacijente na ispisivanje kojeg retka o vlastitom
doživljaju spomenutog odjela. Na plakatu su zapisane brojne poruke zahvalnih pacijenata koji se
nadasve osjećaju ugodno i sigurno što samo dokazuje kako se timskim pristupom, stručnošću,
kvalitetnom komunikacijom i empatijom može omogućiti pacijentima optimalno okruženje za
liječenje i skrb.
Ivana Kuleš, KBC Osijek